3. feb. 2014

Regnbuestrikk og mønstermekking!


Jeg er godt i gang med å mekke et mønster på ei kofte/jakke strikket ovenfra og ned i Kauni.
For en uke siden så jeg et bilde på Ravelry av ei jakke med regnbuefarger på bakgrunnsfargen og hvitt i mønsterfargen. Og jeg ble super-inspirert! Dagen etter hadde jeg funnet mitt mønster og laget eget diagram. Rundpinne nr 3 og et spillernytt nøste Kauni befant seg plutselig i hendene mine! Dette er et av de derre prosjektene man bare ikke klarer å legge fra seg. Ikke bare det, men det har sneket seg foran ALLE andre prosjekter. Har litt dårlig samvittighet for det for den snek seg forbi alle UFOene mine.. blant annet samboerns vott nr 2, ei venninne sin 30-års gave (Marius med rundfelling), siste pynt på en barnevest, siste pynt på et babyteppe, en dåpsgave, tre halvferdige gensere til meg selv og en body i Rosy Green Cheeky Merino Joy til lillesnuppa (som jeg samtidig lager mønster av). Den sistnevnte er det stor fare for vil være for liten når den er ferdig.. Men denne jakka kan bare ikke vente!

Mine planer for oppskrifta er at jakka vil være fra str 1 år til godt voksent mannfolk, med ulike variasjoner av midten av selburosa. Dette blir nok den første oppskrifta fra meg som ikke er gratis. Men pytt sann, 30 kr for en oppskrift som dette blir nok ikke å ruinere en strikker;) Mønsteret blir lagt ut til salg på Ravelry og i nettbutikken så straks jeg har dobbeltsjekket alt som dobbeltsjekkes kan i mønsteret:) Samtidig som mønsteret legges ut vil jeg ha garnet tilgjengelig i nettbutikken, så her blir det mulighet for å spare noen kroner på et pakketilbud.

Men, nå har jeg hatt lang nok pause fra strikkinga! Legg gjerne igjen en kommentar!

Du kan følge fremgangen til jakka på Ravelry prosjektet mitt her!
Her er det siste bildet pr 12 februar! Bolen er ferdig, klippet opp og straks er knappestolper, halskant og kanten nede ferdig!!