14. feb. 2014

Her strikker jeg!

Inspirert av Monstermønsters post om hvor hun (og maaange andre) strikker legger jeg ut mine egne bilder av hvor det strikkes for tiden. Steder som ikke er med er f.eks passasjersetet i bilen, på fly, på buss, på tog, i sofaen og lenestolen hos min skjønne lillesøster, på personalrommet i barnehagen da lillegullet var på tilvenning, i svigermors sofa, osv..




Først og fremst strikker jeg her. Fordi jeg kan klappe ut den beste fotskammelen ever i denne gode stolen. Den vipper og snurrer og står rett under ei taklampe som ser ut som et DIGERT garnnøste. Perfekt!

Men det kan bli for mye av det gode å sitte med føttene til værs, så da er det greit å sitte i yogastilling med ei pute i ryggen i sofakroken. Denne sofaen er skikkelig utgammel. Kjøpt brukt og hatt 2 tidligere eiere (som jeg vet av) og jeg har lappet sømmene i sitteputene flere ganger. Den er også ganske så perfekt.

Når jentungen på 20 måneder har kapret sofaen for seg selv (for å se på Dora mens hun turner rundt og danser og synger) og gubben sitter i selveste sjefstolen (nevnt tidligere) sitter jeg her. Den er slett ikke perfekt, men jeg kan jo ikke stå og strikke når jakka veier 300 gram og strikkes med mønsterstrikk på pinne 3..

Og sist men ikke minst strikker jeg her! Kaffebesøk eller ikke, strikkepinnene kan ikke vente.

Hvor strikker du?